Aiko - mój przyjaciel


            Mój pies wabi się Aiko i jest bohaterem i przyjacielem mojego życia.

             Aiko w kulturze japońskiej znaczy dziecko miłości i nosi je również księżniczka Toshi, jedyna córka cesarza Naruhito i jego małżonki, cesarzowej Masako.

Ojciec Aiko mieszka w Japonii, matka niestety zdechła krótko po wydaniu na świat szczeniaczków, tragicznie utknęła jej kość w gardle. Dlatego Aiko od początku jest przyjazna ludziom, ponieważ była karmiona butelką przez człowieka. Ludzie zastąpili jej matkę w najważniejszym okresie szczenięctwa.  

Na początku chcę przybliżyć charakterystykę rasy shiba inu. Cytuję książkę pod tytułem „Moja Shiba” napisaną przez Panią Milenę Psiamatka.

„Japońskie psy, w tym Shibę, opisuję się trzema terminami:

Kan’i, Ryousei, Soboku, które są esencją ich charakteru.

Kani’i oznacza psa odważnego, śmiałego i pełnego wigoru dostojnego w swoim zachowaniu.

Ryousei to pies w sowiej istocie, dobroduszny i lojalny w stosunku do swojego pana.

Soboku piękny w swojej prostocie, pełen naturalnego wdzięku.

Shiba nie potrzebuje specjalnych zabiegów pielęgnujących i innych rekwizytów, jest urzekająca taka jaka jest”.

 Słowo Shiba w języku Japońskim ma wiele znaczeń. Jedno z nich oznacza gęste zarośla, krzewy, poszycie. Wobec tego Shiba może odnosić się do środowiska, w którym psy polowały bądź do głębokiego rudego koloru, który przypomina poszycie czy liście krzewów. Inne znaczenie słowa shiba w starym japońskim dialekcie to mały. […]

Aiko to przede wszystkim mój przyjaciel. Jest zawsze przy mnie.  Jak jest mi smutno,  to odczuwa to swoim instynktem, przychodzi do mnie i mnie pociesza. Pomogła mi w wielu moich problemach. Wiele razem przeszliśmy włącznie z jej wypadkiem (wpadła pod samochód). Wiem, że zawsze na mnie czeka po powrocie ze szkoły i mnie serdecznie wita skacząc i uśmiechając się swoją piękną mordką.

Olek - klasa VI


Komentarze