Warto podróżować!

     Jak napisał Samuel Johnson, znany Brytyjski pisarz: „Każda podróż ma swoje zalety. Kiedy odwiedzamy lepiej rozwinięte kraje, możemy dowiedzieć się jak poprawić swój własny. A kiedy los zaprowadzi nas do tych biedniejszych, nauczymy się go doceniać.” 
    W podróży poznajemy także inne narodowości i ich kulturę, co jest też bardzo ciekawe, smakujemy ich kuchnie. Z mojego doświadczenia wiem, że warto podróżować, ponieważ poznajemy wtedy różne rzeczy, które mogą nam się przydać w przyszłości. Uczymy się podstawowych słów w języku kraju, do którego przyjechaliśmy, na przykład „Dzień dobry”, „Dziękuję”, „Proszę”. Zwiedzamy znane miejsca, zabytki i muzea, które wcześniej widzieliśmy tylko na zdjęciach. Wtedy lepiej i łatwiej zapamiętuje się historię tego zabytku lub miejsca gdzie byliśmy i jest dużo ciekawiej, niż oglądać to tylko w książkach. Ja w zeszłym roku byłam w Paryżu, płynęłam statkiem po Sekwanie, widziałam ją na żywo i mogłam porównać z Wisłą. Z ciekawością zwiedzałam Notre Dame, który wcześniej widziałam tylko w filmie „Dzwonnik z Notre Dame”. Widziałam również Wieżę Eiffela, gdzie zrobiliśmy sobie dużo fajnych zdjęć. Byłam w Luwrze, gdzie zobaczyłam wiele eksponatów i obrazów znanych mi wcześniej z telewizji.
    Ja bardzo lubię podróżować, ponieważ wtedy na własne oczy widzę znane miejsca oraz zabytki, poznaje ich historię i na długo zapadają mi w pamięć.

Latifa - klasa VI



Komentarze

Prześlij komentarz